آیا، کیت میدلتون، عروس آینده خاندان سلطنتی بریتانیا، یهودی است ؟
نویسنده سوسن دادرس   نویسنده سوسن دادرس


Kate_Wiliamپس از جنجال بر سر آرم المپیک تابستانی 2012 لندن، که گفته شد واژه عبری صیهون در آن نقش بسته است، این بار شایع شده که کیت ( کاترین) میدلتون، عروس آینده پرنس ویلیام ، یک یهودی تبار است.

یک تارنمای مطالعات کتاب مقدس یهودیان امروز نوشت، تبار کیت میدلتون، از طرف مادر، به فامیل های  یهودی " گلداشمیت " و " مایر " می رسد.  این مرکز مطالعات، به جستجو در شجره نامه خانوادگی کیت میدلتون، پرداخته و متوجه شده که نام خانوادگی مادر کیت میدلتون، هنگام تولد، " گلد اشمیت "  بوده است، این یک  نام لهستانی الاصل می باشد، وهمچنین جد مادری کیت، الیزابت تمپل هاریسون نام داشته است. او دختر توماس تمپل و الیزابت مایر و خواهر استر تمپل بوده است، استر، یک نام یهودی الاصل می باشد.

گلد اشمیت، مایر، تمپل، استر، همه این ها، نام های عجیبی برای عروس آینده خاندان سلطنتی بریتانیا می باشد! آیا به همین دلیل روز ازدواج را از شنبه به جمعه موکول کرده اند که با روز شبات یهودیان مصادف نشود؟ 

ملکه ویکتوریا، امپراتور بریتانیا، جد مادری ملکه الیزابت، مادر بزرگ داماد آینده، پرنس ویلیام،  خود را از نسل داوود پیامبر یهودیان می دانست، و به همین دلیل فرزندان پسر خود را ختنه کرده بود، از جمله ادوارد هفتم، که پادشاه انگلیس شد. از آن زمان، این رسم هم چنان در خاندان سلطنتی بریتانیا، ادامه دارد. در پایان یک مسئله دیگر نیز جلب توجه می کند و آن  همزمانی تاریخ ازدواج کیت میدلتون و پرنس ویلیلم، با هنگام برگزاری عید آزادی و بهار یهودیان ( پسح) می باشد.

چند هفته پیش هم یک شیخ مسلمان، ملکه انگلیس را از خاندان بنی هاشم و از اعقاب پیامبر اسلام خواند، او معتقد بود که مادر ملکه، همسر هانری هشتم ، و از ادریسی ها بوده و در نتیجه سیّد و آل محمد  می باشد.

آیا می توان این را به فال نیک گرفت ؟  شاید ازدواج یک سیّد زاده و یک یهودی زاده،  منجر به صلح، میان اعراب و اسرائیل شود.


April 25th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی